محمدرضامحمدرضا، تا این لحظه: 11 سال و 7 ماه و 22 روز سن داره
ریحانهریحانه، تا این لحظه: 7 سال و 28 روز سن داره

گل های بهشتی من

تربيت بچه....نظر شما چيه؟

1392/7/10 9:23
نویسنده : زهرا
233 بازدید
اشتراک گذاری

اين روزا كه كار تو اداره نسبتا سبكه، گاهي پيش مياد كه با همكارا در مورد مسائل مختلف بحث ميكنيم. هر چند الان هم اتاقي هاي اداره م 4-5 تا آقا هستن و من  تنها خانم اتاقم و گاهي ترجيح ميدم كه تو بحثا شركت نكنم. اما چون بيشترمون بچه داريم بحث در مورد مسائل تربيتي جذاب ميشه.

امروز صحبت اين بود كه اگه بچه از اولش بعضي چيزا رو ببينه و براش عادي بشه خوبه يا نه. مثلا من گفتم تو خونه ماهواره نداريم و ترجيح ميدم تا بچه به يه سني برسه نداشته باشيم. من ميگم بايد اول زمينه بچه رو آماده كرد. اين جور چيزا بايد وقتي در دسترس بچه باشه كه درست استفاده كردنشو بلد باشه.

من ميگم درسته كه محيط خيلي تاثيرگذاره، درسته كه از يه موقعي به بعد ديگه نميشه بچه رو كنترل كرد؛ اما اون موقعي كه ميشه رو بچه تاثير گذاشت بايد بذر خوب بپاشيم. بايد تو خاك خوب كاشته بشه. حالا ديگه تابش آفتاب و بارش بارون و... رو به خدا ميسپاريم.

اما همكارام نظر ديگه اي داشتن. اونا ميگفتن اين اسمش ميشه محدود كردن و وقتي بچه بزرگ بشه و يه دفعه يه چيزايي رو ببينه  براش بدتره و رفتارش هم ناهنجارتر.

من ميگفتم نميخوام بچه هيچ چيزو تجربه نكنه اما قبلش بايد واكسنشو زده باشه!

حالا شما بگين نظرتون چيه؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

〰〰مامان تسنيم سادات〰〰
10 مهر 92 9:59
من با شما موافقم لزومى نداره از بچگى همه چيز رو بدونن وقتى پايه تربيتيشون درست باشه ناخوداگاه در بزرگى سمت گناه نمى رن ...
با ديدن هر چيز جذابى سمتش نمى رن به شرطى كه پايه اعتقاديشون قوى باشه
بله اگه پايه اعتقاديشون ضعيف باشه با ديدن هر چيز جذابى سمتش ميرن
خدا بچه هامونو حفظ كنه


واقعا خدا بچه هامونو و قبلش خودمونو حفظ كنه.
الهام بانو
10 مهر 92 10:06
سلام
منم با تو موافقم.
باید اول طرز صحیح استفاده رو به بچه یاد داد و بعد بهش گفت بفرما تجربه کن


خدا رو شكر موافقاي من اينجا زيادن.
ولي همونم سخته ها....طرز استفاده صحيح همه چي رو....
الهام
10 مهر 92 14:54
سلام ممنون از اینکه همیشه به وبلاگ پسمل من سر میزنید و نظرهای قشنگ براش میزارید
در مورد این مطلبتون منم بیشتر با شما موافقم


سلام.متشكرم.منم خوشحال ميشم از قدم رنجه شما.
كاش يه طوري بشه در مورد همين نظرهاي مشترك براي تربيت بچه ها به هم كمك كنيم.
شبنم
10 مهر 92 15:30
طراحی تقویم سال 93 و کلیپ با عکس کودک دلبندتان با کمترین هزینه انجام میشود ، از طرح های ما دیدن فرمائید بهترین هدیه برای عیدی دادن به اقوام نزدیک http://babyclip.persianblog.ir/ به علت تحویل به موقع، سفارشات تقویم، از الان گرفته می شود
شازده امیر و رها بانو
13 مهر 92 23:11
سلام زهرا جان من هم با شما موافقم اما با محدود کزن بچه نه یا باید آدم تو خونه ماهواره نداشته باشه یا اگرم داره استفاده درستی بشه من خودم صبح تا ظهر که خونه ام اما تلویزیون خاموشه تا امیر میاد تی وی روشن میشه و درجا هم میزنه پرشین تون واقعا خودم هم موندم چیکار کنم


نميدونم.واقعا براي منم مساله س.براي اينكه مضر نباشه خيلي بايد دقت بشه.
شازده امیر و رها بانو
13 مهر 92 23:15
زهرا جان ممنون از محبتت که همش به یادمونی عزیزم من واقعا این روزها درگیر امیرم بخدا


خواهش ميكنم عزيزم.بچه ها هميشه در اولويت هستن.
زهرا (گل بهشتي من)
15 مهر 92 8:35
اليما جان نظرتو داشتم تاييد ميكردم كه يه دفعه پريد. باهات موافقم. لطفا نتيجه بررسي هاتو در اختيار منم بذار.
اليما
15 مهر 92 13:05
چشم . . . . .
مامانی فاطمه
18 مهر 92 11:15
سلام دوست خوبم منم برام این سوال بود ولیبهش رسیدم . تو اسلام میگه بچه را باید تا هفت ازاد گذاشت ولی اشتباه بیانش میکنن . چون همینجوری که باید ازاد باشه باید مراقب هم بود که بد تربیت نشه . چیزی را که به تجربه و صحبت با مشاورها رسیدم اینه که بچه ها وقتی ما فکر نمیکنیم تربیت میشن و یاد میگیرن . پس تو این هفت سال اول باید حواسمون بیشتر از تربیت بچموم به رفتار خودمون باشه چون داریم میشیم الگوی اونها . امتحان کن یک بار اگه سر بچت داد بزنی بعد از مدتی میبینی اون هم داد میزنه . بچه تو این هفت سال اینجوری یاد میگیره حالا هر چی میخوای بگو این کار بد هست یا خوب .
ببخشید نظر شخصی و تجربه ای بود.


سلام مامانی فاطمه.خیلی خوش اومدی و خیلی ممنونم که نظرتو در اختیارم گذاشتی.کاملا درسته.رفتار بچه آینه خود ماست.
خب میدونید...موضوع اینه که مثلا ما خودمون اهل تماشای برنامه های ناجور نیستیم ولی به فرض توی برنامه های ماهواره حتی گوینده خبر یا مجری یه برنامه سرگرمی هم پوشش مناسب ندارن.حالا ما که خودمون به حجاب اعتقاد داریم اگه حتی فقط برنامه خبری و علمی هم نگاه کنیم کم کم همون بیحجابی هم برای چشمامون عادی میشه...اینو چیکارش کنیم؟؟